Browser Tabanlı Oyunlar; "Travian"

Bu sefer browser, yani web tabanlı oyunlardan bahsetmek istiyorum. Bu oyunlar, kolayca internet tarayıcınız üzerinden oynanabilir. Yani Mozilla Firefox, Internet Explorer gibi tarayıcılardan, hiç bir indirme işlemi yapmaksızın oynayabileceğiniz oyunlar.. Bu oyunlardan en çok bilineni Travian. Belki duymuşsunuzdur, en çok oynanan ve sevilen web tabanlı oyun seçilmişti. Keyifli ve zaman isteyen bir oyun aslında. İlk başlarda günde birer kere girerek çok güzel bir düzen kurabilirsiniz. Fakat köyünüz gelişmeye başladıktan sonra günde bir-iki kere bakmanız gerekiyor. Ve oyunda daha başarılı olmak için altın satın almanız gerek. Bunu kredi kartı, mobil ödeme veya havale yöntemleri ile sağlayabiliyorsunuz. Buna Travian Plus, ve daha gelişmiş şekli olanına Travian Gold Club ismi veriliyor. Sizlere bunlardan biraz bahsetmek istiyorum. Uzun zamandır blogda kişisel hayatım hakkında yazıyodum, gerçi bu da kişiselliğe gitmek üzere olan bir yazı ama umarım bir inceleme niteliği de taşır. Her neyse, ben de bir, bir buçuk yıl önce tanıştım Travian oyunuyla. Bir arkadaşım oynuyormuş, bana da önerdi, oyun oynayacak yaşı geçtiniz falan diyordu arkadaş çevremiz ama n'apalım, insanın içinde olunca 90 yaşında bile oyun oynar sanırım. Zaten Travian, böyle saatlerce başında durmanız gereken bir oyun değil. Günde bir kere girip geliştirmelerinizi yapıp ertesi günü bekliyorsunuz. Tabii bu düzen sadece oyunun ilk safhaları için.. Köyünüz geliştikten sonra ister-istemez diğer köylerle çatışmalara giriyorsunuz. Eğer her gün bir iki defa bakmazsanız büyük kayıplara uğrayabiliyorsunuz. Beni bu oyuna başlatan arkadaşım, iPhone'undan hergün her an Travian'daki durumuna bakıyor ve gerekiyorsa güncellemelerini yapıyor. Ben o kadar "kolik" değilim :) Günde bir kere girip güncellemeleri yapıyorum, saldırmak istiyorsam köylere saldırıyorum falan filan. Hatta oyun bir süreden sonra aşırı zevk vermeye başlıyor. Oyunda, gerçek hayatta olduğu gibi sömürgecilik de var. Saldırıyı kesmediğiniz köylerin hammaddelerini, saldırıp, direkt çalıyorsunuz. Köyündeki binaları falan yıkıyorsunuz, eğer saldırı seven bir insansanız bu oyunda küfür yemeniz kaçınılmaz, ama insana da bu zevk veriyor.. Tavsiye ederim açıkcası. Ben Türkiye Server 16'dayım :) Hepiniz davetlimsiniz :)

0 yorum:

Yorum Gönder