İnternetten Satranç Oynamak Mı?

Lise çağlarımda satrançla çok içli dışlıydım. Robert College'deydim o zamanlar.. Sürekli kendi aramızda satranç turnuvaları yapardık. Birinci veya ikinci olamazdım ama bir keresinde üçüncü olmuştum. Şimdi yine o eski satranç hevesim canlandı sanki. Kendimi satranç oynamalıymışım gibi hissettim. Ben de dedim nasıl olsa burada reel olarak satranç oynayacak adam bulana kadar bilgisayara karşı oynarım dedim. İlk olarak Windows Vista'mda bulunan basit satranç oyununu oynadım bir kaç el. Ardından internetten satranç oynamaya başladım. Türk oyuncularla oynamak için ilk olarak "gamyun.net" internet sitesinden satranç oynamaya başladım. Canlı satranç oynanınca haliyle daha da zevkli oluyor. Fakat ardından tüm satranç sitelerini ezip geçebilecek bir satranç sitesi keşfettim! Www.Chess.Com ! Chess.com, bize iki temel türde satranç oynama imkanı sunuyor. Bunlardan bir tanesi, günde bir kere girerek hamle yapma, 2 günde bir girerek oyununuza devam etme imkanı sunuyor. Diğeri ise en fazla 2 saat içerisinde oyunu bitirme imkanı sağlıyor. Bunun dışında videolu dersler, makaleler, açılışlar, oyun sonları, satranç problemleri, ülkelere ve satranç oynama kabiliyetinize göre takımlar, takım maçları-turnuvalar gibi etkinliklere ücretsiz olarak katılabiliyorsunuz. Ben de geçen hafta keşfettim bu siteyi ve sizlerle paylaşmak istedim. Benimle oynamak isterseniz buraya tıklayarak profilimi ziyaret edebilir ve bir "düello" teklif edebilirsiniz. Veya buraya tıklayarak ilk olarak ücretsizce siteye üye olabilirsiniz. Fakat ne yazıkki bu site Türkçe dil desteğini henüz vermiyor. Zaten satranç oynamak için herhangi bir dil bilmenize de gerek yok fakat kayıt olurken azcık bir İngilizce kullanmanız gerek! Veya İngilizce dışında bir kaç farklı dil de seçilebiliniyor.

0 yorum:

Yorum Gönder